Fuck Normality

Jag tittar på den röda och lite skakiga texten som nyss bildats på betongen.
Sprayburken i min högrahand är täckt av rödfärg som har läckt ut.
Noob, jävla noob jag är. ”Den röda färgen har runnit ner längs fingrarna ner på armen.
Mina ögon vandrar längs min kropp, och röda prickar har permanent grott in i tygerna.

Jag är så trött på allt normalt, jag är så trött på att allt måste vara så
fucking normalt. Normalt som leker onormalt är jag med trött på.
Alla fucking mainstream människor som tror att de är så alternativa.
Kläderna som folk tror ingen har men så är det tvärtom. Den där normalalivsstilen
som folk gömmer sig bakom. Fuck them, haha fuck allt det där.”


Mina ben släpar längs perrongen, min blick är riktad rakt fram men inget ser jag, mitt medvetande är
fortfarande kvar på platsen där jag alldeles nyss var. Gatolycktornas sken är med mig, jag känner fortfarande höstens klibbiga kyla och skyltfönstrena gapar likt svarta hål.
De färgas rött. Mitt medvetande är fast. Kvar vid platsen där jag markerade min åsikt.

Imorse 06:00 vittnade en man som var ute med sin hund till ett graffititag inne i stan. Hela drottninggatans skyltfönster är sprayade med rödfärg.
Och över står det med en svart text "Fuck Normality". Polisen kallades omedelbart till platsen, men polisen Erik Söderberg säger att det inte blir någon större utredning.
Men att detta kommer att kosta en del pengar från kommunen.
Mer om detta kan du läsa på hemsidan. www.tv4.se”


Löfbergs kaffe, flädersaften och kanelsnäckorna står på vardagsrumsbordet.
Det där normala och vanliga fikat hos en normal familj.
”Nä gud, det är säkert de där rebelliska ungdommarna som vadaliserar staden hit och dit.”
Jag tittar på kvinnan som sitter bredvid mig, hon är en av de som gömmer sig, gömmer sig bakom det ögat hos många vill se. Det normala, det alla vet om.
Jag tittar på kvinnan som uppfostrat mig på det vanliga sättet, det normala.
Jag vill inte längre. Fuck this.
Nej mamma det är inte några rebelliska ungdommar, det är jag som har gjort det där. Din dotter.”

                                                                                                                      -AV: Kayla Mokédé

Nu: Kolla film. Sedan sova.
Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0