du är, jag är

Jag blev inspirerad av en novell jag läste för ett tag sedan. Så skrev ihop en såkallad dikt.

Jag är skämtet, det är okej att skämta om utan att någon reagerar negativt.
Du är drömmen alla klassar som en mardröm.

Jag är den som blir utan partner när det är ojämnt antal elever på idrotten.
Du är den man undviker i skolans korridor.

Jag är den man fnissar åt när man hälsar vänligt på någon.
Du är den som stammar under en redovisning.

Jag är den ingen saknar om jag skulle försvinna helt spårlöst.
Du försöker passa in, men ingen orkar ändra sin bild om dig.

Vi är paret ingen är förvånad över, för de vet att det enda vi har
är varandra.

Nu ska jag hoppa in i durren(nytt ord för duschen)
adios amigos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0