Jag vill vara en råttägare igen.



we<3it - Tumblr.com
Fyhelvete vad jag vill äga två små råttor med über långa svansar igen.

Jag hade en råtta vid namn Ludde för 6år sedan. Men han dog, eller blev avlivad.
Den översta bilden gjorde jag när han dog. Haha...Jag bröt verkligen ihop när han blev avlivad.
Han somnade in i mina händer med huvudet tryggt under min tröjärm.
Jag grät, o grät o grät!
När jag kom hem gjorde jag iordning en skokartong med spån och bomull och en skål med mat IFALL han skulle vakna upp.
Tog med han ut i skogen och grävde med en träsked i brist på spadar hemma.
Blev inte världens graciösaste begravning. Men det blev gjort och det som var tanken.
Ludde, min fina Albinoråtta. Som kunde somna i min armhåla när jag glömt o lägga tillbaka honom i buren på kvällarna. Som markerade sitt revir ÖVERALLT. Som tog min macka en gång när jag hade låtit honom få springa löst i soffan, som ALDRIG någonsin bet mig.
Som lärde sig att hoppa över VHS-kasett.

R.I.P Ludde.

[KALLA MIG TÖNTIG, och ditt hjärta är gjort av sten]
km.

Kommentarer
Postat av: mormor

Snyft snyft snyft

2011-09-19 @ 20:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0