människor är bara människor

Jag, Nchilija & Malaika - Påskkärringar, long time ago.
 
-Det är galet hur fin en människa kan vara. - Ja, ibland är bara en del känslor så stört obeskrivliga. De här, man inte kan sätta ordet på. Nej, detta handlar inte om någon trea i skolkorridoren, som man kan tänkas tråna efter. Så ytligt är det inte.
Jag syftar faktiskt inte på en specifik individ nu. Utan detta är liksom till alla jag verkligen tycker om. Fina människor, som gör min vardag lite enklare. Och till människor, jag kanske vill ha in i min vardag.
 
Jag har så sjukt mycket hat inom mig. Mot människor. Jag kan ignorera det i långa perioder, men tillsammans med min ständiga innerliga ilska, kommer det förr eller senare alltid ut. Jag har alltid varit sådan. Impulsiv, explosiv. Men lär mig att hantera det. Och det blir enklare för varje dag.
 
-
Skolan funkade bra idag. Senare ikväll ska jag umgås med vänner i Lundby.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0