Fantasybok-tips

Är du lika galen i fantasyböcker, med tonårsinriktning som jag? Då tycker jag verkligen att du ska läsa dessa serier, här nedanför. De är alla, beroende framkallande. Under läsning är de som heroinet är för en heroinist. Ikväll ska jag beställa hem lite pocketböcker, från dessa serier. Mums. ♥
 
- House of night-bokserien av P. C. Cast & Kristin Cast ( Tio böcker, jag har bara läst åtta.)
Handlar om Vampyrer, människor och odödliga väsen.
 
- Mer än ögat ser-bokserien - Melissa Marr ( Fem böcker, fyra på Svenska än så länge. Jag har bara läst två. ) 
Handlar om människor, alver och andra odödliga väsen.
 
- Fallen ängel-bokserien - Becca Fitzpatrick ( Fyra böcker, tre på svenska än så länge. Jag har läst två. )
Handlar om människor, skyddsänglar och fallna änglar.
 
Varför läser jag fantasyböcker? Jo, för jag gillar dem. Varför det? Min hjärna är ett malplacerat ting i denna värld. För det mesta känner jag ingen som helst connection till denna plats, som är mitt såkallade hem. Men när jag läser böcker, som de ovanför så frigörs jag från "mitt hem" och besöker någon annans. Får ta del av något som egentligen inte finns fysiskt. Det är fint och det är så jävla skönt. Och ibland önskar jag att jag var en karaktär i en sådan bok, än den jag är idag här i verkligheten. Man kan säga att jag behöver den där shoten av fantasy, för att känna mig normal.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du inte läst cirkeln borde du göra det! Den boken var den som satte igång mitt läsande igen, jag hade inte läst en bok på typ 3 år. Det finns även en uppföljare som heter eld... Den tredje boken nyckeln kommer år 2013 :)

2012-12-22 @ 18:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0