Jag gick i en park idag, som en gång var min hela värld

Kom precis in. Var ute och gick en timma, följde en väg österut...gick precis bredvid ett industriområde.
Jag vet inte varför, men jag älskar industriområden. Tycker om miljön och hur öde det är...enda man möter är lastbilar och annat dylikt. Stormtrivs.
Vägen ledde upp till slussen som ligger på öster. Gick längs svartån, och kom in i det lilla området Wadköping.
Där alla hus är över hundra år gamla och allt ser ut som tidigt 1900-tal.
Bredvid husen finns en stor lekplats, en lekplats jag älskade över hela mitt hjärta som liten.
Allting finns där, klätterställningar, gungor, lektåg, plaskis osv.
Förvånades lite av hur litet allting ser ut idag, för tio år sedan var allt så stort.
Knäppte ett kort och fortsatte min promenad mot stan.
Gick längs ån igen, förbi en krog, över en väg, över en bro.
Passerade Örebro slott och märkte även att det var mörkt ute.

Sedan var jag i Norra delen av stan, gick den raka och sväng-fria vägen hemåt.
De sista 60 metrarna balenserade jag på trottoarkanten. Like always.

Allt detta på en timma. Tror även jag har råkat döda några hjärnceller pga för mycket hjärnaktivitet.


Stadsparken.

Nu ska jag dricka mitt vulkanheta kaffe.
Km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0