Vapen och Ammunition

 
Mitt hjärta slår ojämna slag och tillsammans med pepprande vapen inuti, blodiga spel
drar jag loss sprintar till bomber och granater fyllda av något som kan smaka
havsvatten, saltat kranvatten

mycket kom i vägen för min gång att gå på, därför stannade jag tillsammans med Joakim
och sjung låt efter låt, igenom album efter album. Instrumenten där bakom, var de enda
som förstod, vad jag och han kände – därför vet jag vem kvinnan på Hagnesta Hill-omslaget, är

och vi använde oss aldrig av vapen och ammunition för att fånga in, vår tiger
han ville ha oss ändå och jag ville ha dem, så nära inpå

mycket är i vägen för mitt fysiska, liksom psykiska liv– hjärtat slår inte som det ska
och blodiga krigsscener kommer aldrig försvinna från min näthinna
men tillsammans med Joakim, slår vi allt

och det är inte vapen och ammunition, ni känner
det är kraften, som dess tiger avger och sänder

Kayla Mokédé - 2Juli2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0