Vegetarianlife

Som de flesta redan vet, så är jag vegetarian sedan snart sju månader tillbaka. I början var det väldigt svårt, då jag i princip älskade kött. Kebab, köttfärsås, lasagne, kyckling osv. Men idag, efter att kommit till insikt med att jag inte behöver kött i mina matvanor pga. det tidigare har varit liv innan slakten, så äcklar det mig att ens tänka tanken att äta kött.(Självklart inte enda anledningen.) Men därför måste man vara extra noga med att tänka på att få i sig alla proteiner, vitaminer och kolhydrater + mycket mer. Jag är inte direkt den bästa. Jag äter inte regelbundet. Men jag har ändå lite extra hjälp och stöd, eftersom min låtsasmamma är vegetarian. Så är här tre rätter, jag ätit de två senaste veckorna.


Tacopaj (Qournfärs), tomat&gurka, creme fraiche och nachochips. Låtsasmamma lagade.
Falafeltallrik. Pizzeria-käk.

Pitabröd med Pommesfrites, omelett och tacosås i. Lagat själv.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Natta

Ser super gott ut och jag funderar på att börja äta vegetarian mat. Men det får nog bli då jag bor själv och jag har större möjlighet att bestämma över inköp av mat!

2012-09-04 @ 20:05:11
URL: http://Bailo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0