kaotisk hemresa

Tre förjävliga resenärer.
Östersund -> Sundsvall -> Uppsala -> Enköping -> Örebro.
Efter ett överdrivet stort antal tåg/bussbyten, så är jag hemma nu. Oskadd. Jag sov hela resan mellan Östersund och Sundsvall. Tittade på filmen The Lovely bones, mellan Sundsvall och Uppsala. Helt otrolig film. (Tittade bara på den för att det är en av Neige's favoritfilmer, ehe fangirl.) I Uppsala, blev jag förbannad över alla utspridda busshållsplatser. Vi visste inte var vår buss skulle avgå och ingen som vi frågade hade nån aning. Två killar som var höga som hus, skrattade åt vår virrighet och en busschaufför ryckte bara på axlarna och sa "Titta på kartan". Till slut, fann vi busshållsplatsen med en buss som var redo att köra iväg.

Väl i Enköping, så kom min lillasyster på att hon glömde sin tågbiljett på bussen. Självklart blev jag galen och hemlängtan var enorm: "Kan vi inte bara vara framme nuuu!??!?!". Konduktören på sista tåget, var dock trevlig så det löste sig. Det satt en mörkhyad kille vid oss och min syrra såg att han skrev följade på sin facebook: "Det sitter tre vackra vita tjejer (in a good way), bredvid mig. Den ena lyssnar på Bob Marley och den andre har en Bob Marley-tshirt på sig..." sedan såg min syrra inge mer. Tyckte det var roligt.
Nu har jag gjort det tråkigaste, packat upp. Jag förtjänar därför ett bad. Vilken jävla dag. I need to relax. Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0