Förberedelsedagen

- Ja det är ju idag, man ska vara den där ansvarsfulla personen som kan stryka över alla gjorda saker, man har planerat. Som följer ett välstrukturerat söndagsschema, till punkt och pricka.  Det är idag man ska ha världens största pluggskalle och ha en självdisciplin på topp. Det är en sådan dag, idag. Söndag. För imorgon är det en ny vecka, som invigs med en måndag. Precis som alltid. Vilket betyder att det är en ny skolvecka också. Därför kan jag känna att bilden här ovan "tomorrow's monday. fuck.", stämmer riktigt bra på hur jag känner just nu. För jag har varken ork att tygla min självdisciplin eller vara världens ansvarsfullaste människa idag. Jag vill inte förbereda mig inför skolan. Tror inte jag är ensam om det heller. Men mina kära kompanioner, vi måste härda ut. Tillsammans är vi starka. En för alla, alla för en. //Er käre musketör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0