Drunkna inte i dina känslor

En liten fördjupning angående köpet av boken Drunkna inte i dina känslor. Så här lyder förorden: 

"Det här är en bok som vi önskar att vi hade när det var som värst. Den fanns inte. Därför har vi skrivit den. Den handlar om att hantera sitt liv när man varken är stark. Eller skör. Utan både och. Stark och skör. Det är en bok för dig som ibland önskar att du vore mer hårdhudad, mer okänslig. Det är en bok för dig som får höra >>Känn inte efter så mycket<< och >>Du inbillar dig!<< 
Det är en bok om hur man utnyttjar sin lysande känslobegåvning och inte drunknar i den. Så du finns den här boken. En simskola för alla som riskerar att drunkna i känslohavet. För att du ska slippa göra våra misstag - du hittar säkert dina egna! 

Doris & Maggan

Nu tänker jag inte "åh en bok kan rädda mitt spretiga, samt kaosiga psyke" eller "åh, denna ska jag följa slaviskt till punkt och pricka", utan jag känner mer en lättnad. Jag är inte konstig som inte har koll på vad som är rätt eller fel att känna, jag är inte dum i huvudet eller lat, för att jag sjukanmäler mig från skolan för att min kropp väger mindre än mitt självaste psyke. Så många missförstår mig såsom jag missförstår dem, försöker men misslyckas samspela med mig, precis som jag misslyckas samspela med dem. 

Jag vill lära känna mig själv, veta om mina knep och trix när det kommer till olika situationer. Jag som lider av struktur och kontrollbehov, vill även ha det i min skalle. Precis som de allra flesta. Så ja, denna bok ska bli fröjd att lästa (förhoppningsvis). 
 
(Känner man sig själv på djupetoch vet hur man fungerar, är det lättare att lära känna andra på djupet)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lol måste komentera här också. Så jävla kung bok, har seriöst blivit min räddning.

2014-04-05 @ 20:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0