livet och allt vad det innebär,eller borde innebära

Känner mig ensam i min nymöblerade lägenhet, även om jag nyss hade två vänner på besök ett par timmar. Vill bara kasta mig ut i någonting okänt, någonting helt skrämmande okänt. Vill inte leva under den där indirekta pressen, av allt som innebär livet efter studenten. Vill ha ett jobb för att kunna leva som jag vill, alltså drägligt. Men samtidigt vill jag bara se till att leva drägligt utan att känna att jag behöver ekonomin för det. Slutsatsen är väl bara att jag känner mig låst, vilse och lite hjälplös. (Säger jag som lever på hjälp. Tjejbo. Försörjningsstöd.) 

Vill bara helst av allt, ta mitt pick och pack, flytta till Vimmerby och leva gemensamt med min kärlek. Bygga upp ett nytt liv med uppgraderade intressen, nya människor, en sysselsättning som innebär cash (men som gynnar min egen individ (och andra såklart) och inte tvärtom). Vill så mycket. Som jag egentligen skulle kunna göra, men inte har mod till att genomföra. 

För... 

jag vill ha mitt körkort innan jag flyttar från säkerheten, jag vill ha ett hem som jag kan kalla "hem" innan jag flyttar från säkerheten, jag vill ha en säkerhet innan jag flyttar från min nuvarande säkerhet. 


Resultat: 
I'm such a pussy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0