ett försök till att peppa mig själv


- Om ett par månader står jag på ett flak, lite alkoholpåverkad i en vit klänning och skriker ut lyckan av att ha klarat av gymnasiet. Jag tar studenten och förmodligen har jag klarat allt som jag idag tvivlar över att jag kommer klara av. Jag kommer känna mig oövervinnlig (säkert pga alkoholen) och jag kommer för en stund känna mig bäst (inte bättre än andra, utan bara bäst enligt mig i min värld). Jag kommer dela glädjen med alla andra i min årskull och (förmodligen) mina nära och kära som (förmodligen) kommer vara glad för min skull. 
 
Och snart är jag där, måste bara hålla mig kvar under skolytan, ignorera kallsuparna jag får av pluggvågorna och fortsätta simma framåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0