ursäkta uttrycket men; fuck allt

Min kropp har strejkat helt. Ligger i sängen, istället för att slita arslet av mig på jobbet. Varför? Jo jag har förmodligen revbensbrott, alltså en spricka i/brutet revben. Vilket innebär att jag har en enorm smärta på höger sida under bysten. Kroppen reagerar över det, så jag har även magont, illamående, huvudvärk och igår hade jag feber. Jag tröstar mig med Prison Break; men jag kan inte undgå från att tycka att det här suger. Jag har inte råd att missa det här jobbet, för varje timma som jag inte jobbar desto mindre pengar får jag från den 25% av lönen jag kommer få. 
 
Och med det här vill jag tala om för er där ute som säger att personer som lever på försörjningsstöd och andra bidrag, bara gör det av ren bekvämlighet och bara utnyttjar det. Dra åt fanders. Det finns inget fancy eller skönt med att leva på försörjningsstöd och det vet jag nu efter att ha gjort det sedan jag flyttade till tjejbo. Tre-fyra månader? Därför får jag bara 25% av den här lönen, socialen tar de resterade procenten.
 
Nu har jag skrivit in mig på arbetsförnedringens hemsida och måste pallra mig dit också. Jag vill få ett drägligt jobb med dräglig lön så jag kan slippa det där helvetet med försörjningsstödet. Förstå mig rätt, jag är tacksam över att det finns. Verkligen. Men jag har faktiskt rätt att vara arg också.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0