Grizzly Man

Samtidigt som jag avnjöt min luch/middag, tittade jag på dokumentären Grizzly Man.
Som handlade om Timothy Treadwell, en man som spenderade tretton somrar, levande
bland vilda grizzlybjörnar i Alaska. Det hela slutade med att han blev sliten i stycken av en.
 
Min första reaktion var, vilken passion. Vilken känsla och kärlek den där mannen hade gentemot
dessa varelser han avgudade och sa själv att han beskyddade. Jag togs med på en känslofylld trip 
igenom hela filmen. En annan grej jag lade märkte till var smärtan bakom hans ord, och som de sa 
i filmen hade Timothy en mörk sida i sig (precis som vi alla har). Det var som att han gjorde detta
för att inte låta mörkret ta honom, hans sätt att vara och tala var fylld av desperation.
 
Denna dokumentär får 10/10, då den känns ärlig och fylld av olika känslor.
Jag beundrar den där mannen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0